استنلس استیل

دکتر گرگوری وارتانوف از AMD CorpAircraft اخیراً در مورد علاقه CRA جدیدی که دارای پتانسیل بسیار خوبی در صنعت هواپیما و سایر برنامه های کاربردی است ، مقاله ای به دنیای

استیل ضد زنگ ارائه دادچرخ دنده ها و سازه های مورد نیاز در لحظه ی فرود دارای عملکرد دقیقی هستندآنها در معرض بار شدید، خوردگی و شرایط نامطلوب محیطی قرار دارند و اشکال پیچیده ای دارند که از نظر ضخامت متفاوت است. استیل سری 300 به طور گسترده ای برای دنده ها و سازه های فرود هواپیمای پر فشار استفاده می شوداین فولاد مقاوم در برابر خوردگی نیست و نیاز به روکش محافظ داردآبکاری شامل استفاده از مواد سمی گران است که محیط زیست را آلوده کرده و خطرات سلامتی بیشتری را به همراه دارد.

آشباع از کبالت ، کاربید تقویت شده با مقاومت بالا در برابر خوردگی آلیاژ فولادی Ferrium S53 (Ferrium S53) به عنوان جایگزینی از

استیل سری 300

توسعه یافته استبا این حال ، استفاده از فیلم اکسید منفعل برای تأمین مقاومت در برابر خوردگی مشابه فولاد ضد زنگ 440C ، هزینه بالای مواد اولیه به دلیل غلظت 14٪ Co و کاربردهای محدود و پر هزینه گرمازدگی این آلیاژ فولاد است.

آلیاژ فولاد مقاوم در برابر خوردگی بالا بدون کبالت ، کوئنچ و با مقاومت بالا ("HSCR") مقاومت به خوردگی بهتر ، همان استحکام ، هزینه کمتری مواد و هزینه کمتر برای گرما نسبت به Ferrium S53 را فراهم می کند.

در جدول 1 مقایسه ای از خواص مکانیکی rt از HSCR پس از آنیل محلول، کوئنچ در روغن ، سرد کردن و تمپر پایین وجود دارد و Ferrium S53 پس از آنیل محلول ، کوئنچ در روغن ،سرد کردن، تمپر بالا ، کوئنچ در روغن ، سرد کردن و در پایان تمپر بالا

HSCR بعد از آزمایش اسپری نمک در محلول 5٪ NaCl در 95 درجه فارنهایت برای بیش از 200 ساعت بدون زنگ زدگی را نشان داد.

HSCR توسط محلول جامد تقویت می شود و ساختار آن از بسته های کوچکی از تخته مارتنزیت ، آستنیت باقی مانده ، کاربیدهای Ti ، کاربیدهای Cr و کاربیدهای پیچیده تشکیل شده استحضور کاربیدهای Ti باعث رشد دانه در حین کار گرم و بازپختن محلول در دمای بالا می شودهزینه مواد اولیه و عملیات حرارتی HSCR حداقل 250٪ و 200٪ کمتر از هزینه مواد اولیه و عملیات حرارتی Ferrium S53 است.

استنلس استیل

 

فرایند ساخت

شمش HSCR برای چرخ دنده ها و سازه های فرود هواپیما نیاز به ذوب القایی خلاء و بازسازی قوس خلاء داردعلاوه بر این ، شمش های ذوب خلاء به صورت همگن آنیل و تحت کار گرم قرار میگیرند. فورجینگ نرمال شده و استرس از بین می رود و اجزای هواپیما پس از آن ماشینکاری می شود.

اجزاء با استفاده از آنیل کردن در دمای 1925 درجه فارنهایت تا 2000 درجه فارنهایت ، کوئنچ در روغن یا گاز ، سرد کردن در دمای 80- درجه سانتیگراد تا -120 درجه فارنهایت و در دمای 350 درجه فارنهایت 500 درجه سانتیگراد در معرض خلاء یا در عملیات حرارت محیطی محافظ قرار گرفته اند. درجه فارنهایت سرانجام ، اجزای عملیات حرارتی به پایان رسید.

ترکیبی از استحکام بالا ، مقاومت در برابر خوردگی عمومی و پیتینگ و ارزان بودن باعث می شود HSCR نه تنها در صنعت هواپیما بلکه برای صنایع نفت / گاز ، خودرو و کشتی سازی نیز کاربرد دارد.

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها